Tynkä-Lara oudon ilmiön äärellä

Mikään kummoinen pelaaja minä en ole. Parhaiten olen pärjännyt kaupunginrakennuspeleissä, kaiholla muistelen sellaisia ihanuuksia kuin Pharaoh, Queen of the Nile, Master of Olympus ja Master of Atlantis. Onneksi Koneessa on vaihtoasema ja siinä Windows98, eli pystyn pelaamaan vieläkin kyseisiä pelejä. Genrestä puheen ollen… Minulla on myös Immortal cities: Children of the Nile, en osaa sanoa miksi en ole vielä pelannut sitä läpi. Täytyy varmaan korjata asia.

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Vaan ei aivan lähiaikoina. Olen jo jonkin aikaa kaipaillut Laraa ja Tomb Raider –pelejä. Ihastukseni alkoi – totta kai – Egyptiin sijoittuvasta The last revelation –seikkailusta. Ärsytyksekseni olen todennut, että sitä en ole saanut Koneessa pyörimään.

 

Joku aika sitten törmäsin Timon inspiroivassa blogissa uuden Tomb Raider’in esittelyvideoon. Se oli menoa se. Epäilin, että noin uusi peli olisi liikaa Koneelleni, mikä todeksi osoittautuikin. Latasin kuitenkin demon netistä (siihen meni megan yhteydellä n.3,5 tuntia, heh). Asennus jäi kesken, joku 3D-juttu tökki. Ilmeisesti näytönohjaimeni on pudonnut pelikelkasta historian hankeen.

 

Mutta ei se mitään. Lara-huumassa päädyin Anttilaan ja siellä oli hyllyssä The Lara Croft Tomb Raider Collection, kuusi ensimmäistä peliä yhdessä paketissa (mukana myös se lempparini), ja vain 19,95. Sehän loikkasi heti mukaani. Ykköspelin kanssa oli jotain häikkää, ja koska olen tällä hetkellä hieman kyllästynyt ongelmanseulontaan, siirryin suosiolla kakkososan pariin.

 

Eli jos minusta ei kuulu mitään, olen loikkimassa aarteiden perässä virtuaalimaailman pimeissä onkaloissa.

Hauskaa itsenäisyyspäivää kaikille! Tänään muuten tulee Neloselta yksi lempileffoistani, The Rock. Suositten vilpittömästi.